Després de clarificar bastant els termes
d’autoconcepte i autoestima en la darrera sessió, avui ha tocat avaluar la
pròpia autoestima a través d’un test (aquí teniu l’enllaç per qui el vulgui
fer: http://www.psicoactiva.com/tests/test4.htm).
Objectius de
l’activitat
|
-Clarificar els conceptes d’autoconeixement i
autoestima.
-Reflexionar sobre la pròpia autoestima.
|
Descripció de
l’activitat
|
Primerament, els alumnes resolen el
test de manera individual i autònoma i a mesura que el van acabant el
comenten amb el professor. És en aquest moment quan el professor invita a la
reflexió dels resultats, al descobriment de les causes d’aquest i a la possible
actuació si el resultat no és positiu.
|
Tots els joves han mostrat molt
d’interès per fer el test i sembla que l’han respost sincerament perquè
demostraven implicació en el treball individual i demanant els dubtes que els
sorgien en la manera com estaven formulades algunes preguntes. És a dir, que no
han respost ràpid i corrents, sinó amb atenció i sincerament perquè realment és
un tema que els preocupa i tenen un gran interès i necessitat de conèixer-se.
Al final del test, una vegada sabut el
resultat, he anat parlant amb cada alumne/a per comentar el resultat del test.
La majoria dels testos han sortit amb una autoestima mitjana, amb dues
excepcions d’autoestima alta i una d’autoestima baixa. Aquest resultat general
es pot interpretar a partir de la inestabilitat dels adolescents, ja que per
algunes coses tenen l’autoestima molt alta i per d’altres molt baixa, fent que
el resultat final del test doni una autoestima mitjana. Com que és una època de
canvi es senten insegurs encara en algunes coses (pròpies de la vida adulta) i
molt segurs en d’altres (pròpies de la infantesa).
Com que ha estat una activitat
relativament breu, hem començat amb la següent activitat , la cacera del tresor http://www.xtec.cat/~nalart/caceres/AUTOESTIMA/L'autoestima.htm.
Així doncs, per acabar, vull ampliar una mica més el tema de
les caceres del tresor. Són un recurs educatiu molt útil per tal que els
alumnes puguin aprendre de manera autònoma i poder començar a deixar de banda
el gran pes de les classes magistrals. A més, com que el suport que s’utilitza
per a aquesta eina és l’informàtic se li afegeix un “plus” de motivació a la
tasca.
Us deixo, doncs, diversos enllaços:
- Un
enllaç que és una cacera del tresor per tal que conegueu què és una cacera del tresor.
Què millor que aprendre una “cosa” fent-la? http://www.xtec.cat/~mlluelle/caceres/caceres.htm
-
Un enllaç que ofereix un
llistat de caceres del tresor existents a la xarxa classificades per nivells
per si algú vol provar d’introduir aquest recurs a les aules. http://webquest.xtec.cat/WebCaceres/socials.htm
- I
finalment dos enllaços que expliquen com crear caceres del tresor pels que
sigueu més atrevits i vulgueu fer-ne una a la vostra mida. http://www.aula21.net/cazas/ajuda.htm
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada