Avui l’alumnat s’ha mostrat més actiu
perquè l’activitat ha estat menys compromesa per ells. Es tractava de començar
a introduir els conceptes teòrics bàsics del tema i tot i que he demanat
constantment la seva col·laboració, com que l’atenció no requeia exclusivament
sobre ells i les seves opinions, sinó sobre la teoria exposada i també les
explicacions de la professora, s’han sentit més còmodes que el dia anterior.
Objectius de
l’activitat de teoria
|
-Conèixer els conceptes teòrics bàsics sobre habilitats
socials.
-Implicar a l’alumne en el seu procés d’aprenentatge.
-Fomentar el diàleg entre companys i amb el professor.
-Afavorir l’expressió d’idees/creences/coneixements als
altres.
-Iniciar en l’actitud de respecte vers idees contraries
a les pròpies.
|
Descripció de
l’activitat de teoria
|
Es tracta d’una activitat oral en
suport digital, ja que tenint com a referent el document de teoria es van
tractant tots els aspectes teòrics que hi apareixen i els que puguin estar-hi
relacionats o interessin als alumnes, per tal de d’adquirir una primera base
conceptual que permeti anar avançant en els diferents continguts de les
habilitats socials. L’alumnat té la oportunitat d’anar modificant el document
amb les explicacions/idees/conclusions que van sorgint a classe.
|
Així doncs, les seves intervencions en
veu alta han estat breus però han estat, i el seu interès vers els conceptes ha
estat molt elevat ja que feien preguntes sobre tot allò que s’anava explicant i
completaven els apunts al seu ordinador, per això he dit que han estat més
actius avui que en la última sessió, perquè se’ls veia més distesos a causa de
la tipologia de l’activitat, avui no se’ls demanava què sabien, sinó que se’ls
donava la oportunitat d’aprendre fent una tasca concreta més enllà de
centrar-se i parlar d’ells mateixos.
Personalment estic contenta de la
resposta que han tingut la majoria d’alumnes en aquesta sessió, perquè temia
que a la manca de seguretat s’hi afegís una manca d’interès i avui he pogut
constatar que no és així (de moment), sinó que l’aparent manca d’interès ve
donada per la real manca de seguretat. Fet que espero que hagi canviat al final
de l'assignatura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada