dimecres, 17 d’abril del 2013

Activitat "Com sóc i com m'argradaria ser"



Objectius de l’activitat
-Conèixer-se a un mateix.  
-Compartir el criteri personal amb la resta de companys. 
-Acceptar les opinions, consells o possibles discrepàncies de part dels companys.
Descripció de l’activitat
S’inicia la sessió fent un repàs del concepte autoconeixement. I es pregunta si tothom es coneix a ell mateix.
Posteriorment, amb els cartronets amb qualitats escrites, es dibuixen dos grans cercles a la pissarra (com sóc/com m’agradaria ser) i es demana que surti algú de forma voluntària. L’alumne ha de llegir el contingut del cartró i decidir si l’enganxa dins el cercle corresponent depenent de si creu té aquella qualitat o actitud o si li agradaria tenir-la.
Una vegada l’alumne ha enganxat cada cartronet dins el cercle, la resta de companys/es diuen què en pensen, si creuen que té una percepció errònia, encertada, etc.
També poden dir qualitats del company que el material no reflecteix i es pot apuntar a la pissarra amb el guix. La diversitat d’opinions del grup és la que pot enriquir la sessió. Cal veure-hi la riquesa des de les diferències d’opinions i percepcions.


Aquesta activitat ha funcionat molt bé, però crec que en part ha estat així perquè l’hem fet en el moment oportú. És una activitat amb uns continguts molt personals feta amb una metodologia oberta i de gran grup i és per això que crec que no hagués tingut el mateix èxit i profit a l’inici de l'assignatura, ja que els alumnes encara estaven molt insegurs vers ells mateixos i vers els companys, la qual cosa els hagués cohibit en el moment de parlar de qüestions tant personals. 

També crec que els alumnes han anat adquirint al llarg d’aquests dies moltes habilitats i competències d’expressió oral i relacions interpersonals, la qual cosa ha ajudat a poder parlar entre ells sobre els aspectes personals dels altres companys sense incidències. Tothom ha sabut molt bé com expressar les seves opinions amb una més o menys sòlida argumentació al darrera, sempre respectant al company/a en qüestió i sense imposar el seu punt de vista a ningú. També s’han pogut veure situacions on es rectificava allò mal dit o inoportú, o moments en què es canviava d’opinió després de la intervenció d’un company, etc.

En resum, tot d’aspectes difícils d’acomplir si no s’està bé amb un mateix, la qual cosa vol dir que les modificacions al material de l’assignatura estan portant els seus primers fruits reflectits en aquestes bones relacions personals que s’estableixen entre els alumnes de l'assignatura. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada