Objectius de
l’activitat
|
-Conèixer-se
a un mateix.
-Compartir el criteri personal amb la resta de companys. -Acceptar les opinions, consells o possibles discrepàncies de part dels companys. |
Descripció de
l’activitat
|
S’inicia la
sessió fent un repàs del concepte autoconeixement. I es pregunta si tothom es
coneix a ell mateix.
Posteriorment, amb
els cartronets amb qualitats escrites, es dibuixen dos grans cercles a la
pissarra (com sóc/com m’agradaria ser) i es demana que surti algú de forma
voluntària. L’alumne ha de llegir el contingut del cartró i decidir si
l’enganxa dins el cercle corresponent depenent de si creu té aquella qualitat
o actitud o si li agradaria tenir-la.
Una vegada l’alumne
ha enganxat cada cartronet dins el cercle, la resta de companys/es diuen què
en pensen, si creuen que té una percepció errònia, encertada, etc.
També poden dir
qualitats del company que el material no reflecteix i es pot apuntar a la
pissarra amb el guix. La diversitat d’opinions del grup és la que pot
enriquir la sessió. Cal veure-hi la riquesa des de les diferències d’opinions
i percepcions.
|
Aquesta activitat ha funcionat molt bé, però crec que
en part ha estat així perquè l’hem fet en el moment oportú. És una activitat
amb uns continguts molt personals feta amb una metodologia oberta i de gran
grup i és per això que crec que no hagués tingut el mateix èxit i profit a
l’inici de l'assignatura, ja que els alumnes encara estaven molt insegurs vers ells
mateixos i vers els companys, la qual cosa els hagués cohibit en el moment de
parlar de qüestions tant personals.
També crec que els alumnes han anat
adquirint al llarg d’aquests dies moltes habilitats i competències d’expressió
oral i relacions interpersonals, la qual cosa ha ajudat a poder parlar entre
ells sobre els aspectes personals dels altres companys sense incidències.
Tothom ha sabut molt bé com expressar les seves opinions amb una més o menys
sòlida argumentació al darrera, sempre respectant al company/a en qüestió i
sense imposar el seu punt de vista a ningú. També s’han pogut veure situacions
on es rectificava allò mal dit o inoportú, o moments en què es canviava
d’opinió després de la intervenció d’un company, etc.
En resum, tot d’aspectes
difícils d’acomplir si no s’està bé amb un mateix, la qual cosa vol dir que les
modificacions al material de l’assignatura estan portant els seus primers
fruits reflectits en aquestes bones relacions personals que s’estableixen entre
els alumnes de l'assignatura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada