dijous, 21 de març del 2013

Activitat C) Treball personal per elaborar el material didàctic definitiu.


Després de permetre i fomentar la col·laboració de les tutores de 3r ESO en el projecte, he tornat a fer treball individual per tal de concloure les modificacions plantejades sobre el material curricular revisat. Aquestes sessions de treball individual (20 i 21 de març) s’han fet al mateix centre amb la supervisió i col·laboració de la meva tutora de pràctiques. A més a més, he tingut en compte en tot moment les aportacions fetes per les tutores durant la última reunió conjunta perquè si bé van ser poques, no per això són menys importants. Si es dóna el protagonisme i s’impulsa la participació d’un col·lectiu en un projecte concret s’ha d’assegurar que aquesta participació sigui real, ja que si ja els costa implicar-se per manca de temps i motivació, encara aprofitarien menys aquestes ocasions si s’adonessin que són falses participacions el què fan.

Aquestes sessions doncs, han estat encertades, ja que després d’una pluja d’idees sempre ha de fer-se una concreció i aquest ha estat un bon moment i una bona metodologia de treball. No obstant, és més profitós treballar en petit grup que individualment. Quan la meva tutora tenia oportunitat d’ajudar-me i d’acompanyar-me en el meu treball individual les idees i la feina sortia molt millor. La col·laboració per petita que sigui ajuda sempre, i més en l’àmbit educatiu on tots treballem en xarxa i des de funcions i punts de vista diferents, els quals units generen grans riqueses per a la presa de decisions. Així doncs, per a futures adaptacions d’aquest projecte en revisions d’altres tipus de materials per aquesta o d’altres assignatures en aquest o d’altres cursos, proposaria una millora: convertir les sessions de treball individual en sessions de treball en petit grup (2 o 3 professors) perquè els resultats són molt més enriquidors. No obstant, per contra a l’avantatge qualitatiu que suposaria, si sumaria, crec, un inconvenient quantitatiu. Si no ha estat fàcil reunir i implicar a les tutores de 3r d’ESO dues vegades al llarg del projecte seria encara més complicat crear un grupet de treball per a portar-lo a terme, no per manca de ganes dels professors, sinó com he exposat en entrades anteriors, per les dificultats horàries i d’organització dels docents i del centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada