Després de la fase 1, on tots els
objectius es centraven en la observació i recollida d’informació arriba el
moment de passar a l’acció pròpiament dita i actuar i efectuar els canvis
necessaris per a la resolució del problema/demanda. Si bé la fase 1 ajudava a
conèixer i a apropar-se a la realitat del centre, la fase 2 està destinada a
actuar en i per a aquesta realitat.
Ja des de l’inici del projecte en
l’anomenada Reunió 0, es va deixar molt clar que era un projecte portat a terme
per la figura del psicopedagog del centre com a tal i com a docent de l'assignatura optativa, però
alhora es va donar molta importància i protagonisme a tot el col·lectiu que
també va originar aquesta demanda: tutores de 3r ESO. Per tant, si bé,qui fa la
feina grossa en la revisió i modificació d’aquest material didàctic sóc jo en
funcions de la meva tutora de pràctiques, la resta de personal docent implicat amb el tema col·labora i participa
d’aquest projecte, perquè si bé el psicopedagog té unes funcions diferents dels
tutors que li requereixen fer la major part de la feina de revisió i elaboració
de material didàctic, està en igualtat de condicions que els seus companys
tutors en els moments d’opinar, valorar i decidir.
Així doncs, la feina inicial meva ha
estat encaminada cap a l’objectiu principal d’aquesta segona fase: Redissenyar les parts
millorables del material didàctic. Tot fent cerca
de propostes metodològiques per introduir els conceptes d’autoconeixement i
autoestima als adolescents de l'assignatura optativa partint de la informació
recollida a la fase 1. Durant aquests dos dies (18 i 19 demarç) he estat fent cerca per internet
i a diferents recursos bibliogràfics per tal d’endinsar-me en aquests dos
conceptes i la possible metodologia d’ensenyament d’aquests. A més a més, també
he portat a terme un procés creatiu per cenyir-me a les condicions dels
adolescents, als seus interessos i necessitats i així obtenir propostes de
millora que s’ajusten totalment a la realitat del centre. No obstant, aquest
treball individual fet a l’institut no ha estat fet en solitud, sinó que la
tutora de pràctiques m’ha donat suport en tot moment i en tots els dubtes
sorgits i cal dir que els diferents tutors també s’han interessat pel meu
procés de treball.
Per a qui li interessi el tema, vulgui
aprofundir o necessiti algun recurs relacionat amb el tema autoconeixement i
autoestima aquí us deixo un llistat d’enllaços web que a mi m’han estat útils per
anar confegint el nou material curricular:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada