dilluns, 18 de març del 2013

Activitat A) Treball personal per elaborar una proposta individual de les millores en el material.


Després de la fase 1, on tots els objectius es centraven en la observació i recollida d’informació arriba el moment de passar a l’acció pròpiament dita i actuar i efectuar els canvis necessaris per a la resolució del problema/demanda. Si bé la fase 1 ajudava a conèixer i a apropar-se a la realitat del centre, la fase 2 està destinada a actuar en i per a aquesta realitat.

Ja des de l’inici del projecte en l’anomenada Reunió 0, es va deixar molt clar que era un projecte portat a terme per la figura del psicopedagog del centre com a tal i com a docent de l'assignatura optativa, però alhora es va donar molta importància i protagonisme a tot el col·lectiu que també va originar aquesta demanda: tutores de 3r ESO. Per tant, si bé,qui fa la feina grossa en la revisió i modificació d’aquest material didàctic sóc jo en funcions de la meva tutora de pràctiques, la resta de personal docent  implicat amb el tema col·labora i participa d’aquest projecte, perquè si bé el psicopedagog té unes funcions diferents dels tutors que li requereixen fer la major part de la feina de revisió i elaboració de material didàctic, està en igualtat de condicions que els seus companys tutors en els moments d’opinar, valorar i decidir.

Així doncs, la feina inicial meva ha estat encaminada cap a l’objectiu principal d’aquesta segona fase: Redissenyar les parts millorables del material didàctic. Tot fent cerca de propostes metodològiques per introduir els conceptes d’autoconeixement i autoestima als adolescents de l'assignatura optativa partint de la informació recollida a la fase 1. Durant aquests dos dies (18 i 19 demarç) he estat fent cerca per internet i a diferents recursos bibliogràfics per tal d’endinsar-me en aquests dos conceptes i la possible metodologia d’ensenyament d’aquests. A més a més, també he portat a terme un procés creatiu per cenyir-me a les condicions dels adolescents, als seus interessos i necessitats i així obtenir propostes de millora que s’ajusten totalment a la realitat del centre. No obstant, aquest treball individual fet a l’institut no ha estat fet en solitud, sinó que la tutora de pràctiques m’ha donat suport en tot moment i en tots els dubtes sorgits i cal dir que els diferents tutors també s’han interessat pel meu procés de treball. 


Per a qui li interessi el tema, vulgui aprofundir o necessiti algun recurs relacionat amb el tema autoconeixement i autoestima aquí us deixo un llistat d’enllaços web que a mi m’han estat útils per anar confegint el nou material curricular:    


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada