dimarts, 19 de març del 2013

REFLEXIÓ EMOCIONS


A partir de la lectura de bibliografia diversa sobre l’adolescència veig oportú introduir al material didàctic de l'assignatura optativa el tema de les emocions, ja que si bé “la mayoría de los estudios sitúan en la adolescenccia los niveles más altos en los diversos aspectos del desarrollo emocional, superándose las limitaciones propias de las etapas anteriores.” (Maria José Ortiz, 1999)*, també és cert que “una característica de la adolescencia es la inestabilidad de los estados de ánimo” (Maria José Ortiz, 1999) degut a que “el adolescente debe asumir su nueva imagen corporal, desarrollar las diferentes dimensiones de su identidad, aceptar, experimentar y regular su sexualidad, aprendre a utilizar con flexibilidad sus nuevas cpacidades cognitivas, afrintar la presión de los compañeros y la presión escolar.” (Maria José Ortiz, 1999).

En resum, tal i com diu Maria José Ortiz “el disponer de grandes competencias cognitivas y emocionales noquiere decir que se utilicen ni que su puesta en escena sea necesariamente adaptativa.” Per aquest motiu, crec molt necessari treballar les emocions de manera prèvia a les diverses habilitats socials bàsiques que es pretenen ensenyar en la optativa, ja que la gestió de les emocions pròpies és la base per a una estable socialització amb els altres. Crec convenient que en algun moment a l’institut es pari atenció a la salut de les emocions dels adolescents i que se’ls donin eines per aplicar totes aquestes competències que ja han adquirit amb la seva maduresa per tal de poder tenir èxit en l’adquisició i ús de les habilitats socials. Penso que el material didàctic utilitzat fins ara no parava gaire atenció a les bases o condicions prèvies per a un bon desenvolupament de les habilitats socials la qual cosa crec que pot comportar dificultats en l’assoliment dels objectius previstos i, a més, crec que es demostra en les mancances que les tutores de 3r d’ESO han detectat en els seus alumnes en quant a autoestima.   

*DDAA. Desarrollo afectivo y social. Madrid: Ediciones piràmide, 1999.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada