Fent l’anàlisi del material didàctic de
la optativa m’adono que és potser un pel incomplet en quant a continguts. A
continuació exposo de manera esquemàtica els continguts del material existent i
els que proposo incloure en el material didàctic modificat:
CONTINGUTS
|
|
MATERIAL DIDÀCTIC INICIAL
|
MATERIAL DIDÀCTIC FINAL
|
Autoconeixement
|
|
Autoestima
|
|
Intel·ligència emocional
|
|
Control emocional i del
comportament
|
|
Habilitats socials
|
Habilitats socials
bàsiques
|
Habilitats de comunicació
|
Continguts de coneixements
previs i/o de reforç
Continguts bàsics
Continguts d’ampliació
Així doncs, justifico el meu enfocament
cap al nou material didàctic a partir de la contextualització del tema bàsic
“les habilitats socials”, ja que crec que és bo no donar res per sabut i
incloure continguts previs o de reforç que permetin fixar una bona base per al
“treball” de les habilitats socials i alhora unes bases d’ampliació per a
seguir les pautes assolides en l’aprenentatge dels continguts bàsics del tema
per així seguir-los posant en pràctica i saber com fer-ho,no només s’ha
d’ensenyar el què cal incorporar o fer en quant a les relacions amb els altres,
sinó també el com tot donant eines “extres” que complementin els continguts i
objectius bàsics. Tot i així, no crec que aquests continguts afegits s’allunyin
tant de les habilitats socials en sí, sinó que crec que són termes que es poden
separar per a la seva explicació i planificació, però que en realitat estan
lligats i que no hi ha la possibilitat de tractar-ne un sense l’altre, si més
no de manera completa. Tal i com s’exposa al llibre DDAA. Desarrollo afectivo y social. Madrid: Ediciones piràmide, 1999.
“Todos los procesos de incorporación de los niños al grupo social deben ser
considerados como procesos de socialización que incluyen el conocimiento social
y el desarrollo moral, las vinculaciones afectivas, el aprendizaje
comportamental y la adquisición de una identidad personal.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada