dimarts, 19 de març del 2013

REFLEXIÓ CONTINGUTS


Fent l’anàlisi del material didàctic de la optativa m’adono que és potser un pel incomplet en quant a continguts. A continuació exposo de manera esquemàtica els continguts del material existent i els que proposo incloure en el material didàctic modificat:

CONTINGUTS
MATERIAL DIDÀCTIC INICIAL
MATERIAL DIDÀCTIC FINAL

Autoconeixement

Autoestima

Intel·ligència emocional

Control emocional i del comportament
Habilitats socials
Habilitats socials bàsiques

Habilitats de comunicació

Continguts de coneixements previs i/o de reforç
Continguts bàsics
Continguts d’ampliació

Així doncs, justifico el meu enfocament cap al nou material didàctic a partir de la contextualització del tema bàsic “les habilitats socials”, ja que crec que és bo no donar res per sabut i incloure continguts previs o de reforç que permetin fixar una bona base per al “treball” de les habilitats socials i alhora unes bases d’ampliació per a seguir les pautes assolides en l’aprenentatge dels continguts bàsics del tema per així seguir-los posant en pràctica i saber com fer-ho,no només s’ha d’ensenyar el què cal incorporar o fer en quant a les relacions amb els altres, sinó també el com tot donant eines “extres” que complementin els continguts i objectius bàsics. Tot i així, no crec que aquests continguts afegits s’allunyin tant de les habilitats socials en sí, sinó que crec que són termes que es poden separar per a la seva explicació i planificació, però que en realitat estan lligats i que no hi ha la possibilitat de tractar-ne un sense l’altre, si més no de manera completa. Tal i com s’exposa al llibre DDAA. Desarrollo afectivo y social. Madrid: Ediciones piràmide, 1999. “Todos los procesos de incorporación de los niños al grupo social deben ser considerados como procesos de socialización que incluyen el conocimiento social y el desarrollo moral, las vinculaciones afectivas, el aprendizaje comportamental y la adquisición de una identidad personal.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada